Wielu właścicieli samochodów, stojąc w obliczu decyzji o naprawie swojego pojazdu, zastanawia się nad tym, czy skorzystać z nowych części, czy jednak spróbować zregenerować uszkodzone. W zależności od stopnia zaawansowania awarii warto się zorientować w profesjonalnym warsztacie, które ze sterowników czy modułów można poddać naprawie. Coraz większa liczba producentów decyduje się na to, by ograniczyć interwencję mechaników, przez co naprawa sterowników samochodowych w przyszłości może być zagrożona. Na ten moment na szczęście jest odpowiedni sprzęt, zezwalający zweryfikować stopień uszkodzenia i ocenić, czy dany moduł będzie jeszcze działał.
Naprawa sterowników jest możliwa
W większości przypadków okazuje się, że naprawa sterownika może mieć miejsce, jeśli zajmą się nią prawdziwi specjaliści. Tylko osoby z niezbędną wiedzą oraz urządzeniami poradzą sobie ze znalezieniem przyczyny awarii i ponownym zaprogramowaniem sterownika. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, kiedy nowe części są niemalże niedostępne bądź w ogromnych cenach, dlatego naprawa sterownika skrzyni biegów jest niezwykle popularna. Coraz większa ilość samochodów w automacie wygenerowała popyt na nowsze technologie, przez co skrzynie znacznie się od siebie różnią konstrukcjami. Znalezienie dokładnie takiego samego modelu sprzed lat w naprawdę dobrym stanie graniczy więc z cudem.
Na skomplikowane przypadki też jest metoda
Coraz więcej mówi się o tym, jak znając się na elektronice, można prosto wykonać klonowanie sterownika. Jest to jedna z metod, wykorzystywanych do naprawy samochodu, w przypadku kiedy jego oryginalny sterownik ulegnie uszkodzeniu. Dzięki takim metodom można uniknąć problemów z immobilizerem, nawet po wprowadzeniu niewielkich modyfikacji, oraz sprawnie przywrócić pamięć pojazdu do wcześniejszych ustawień. A co w przypadku, kiedy padnie pompa wtryskowa? Jeśli będzie to pompa PSG 16, Opel oraz inne marki, wykorzystujące tę część, zadbały o dostępność części zamiennych, więc nie powinno być najmniejszego problemu z naprawą. Poza tym istnieje wiele firm, zajmujących się programowaniem sterowników pomp bezpośrednio pod konkretny pojazd, co pozwoli uniknąć problemów z dopasowaniem.
To, jaką decyzję podejmie właściciel samochodu, zależy tylko i wyłącznie od niego. Elektromechanik może co najwyżej zasugerować alternatywne rozwiązania w przypadku kiedy siądzie pompa PSG 16. Saab oraz Opel nie mają co prawda najdroższych części na rynku, jednak naprawa sterownika na pewno okaże się mniej kosztowna niż w przypadku kupna nowego. Warto więc rozważyć wszystkie możliwości naprawy swojego auta.